Dla kogo?
Ubezpieczenie PZU „Wynajem na Gwarancji” jest przeznaczone dla wynajmujących, którzy nie posiadają więcej niż 10 mieszkań na wynajem.
Mogą je wykorzystać osoby wynajmujące swoje mieszkania zarówno prywatnie jak i w ramach działalności gospodarczej, wyłącznie na cele mieszkaniowe.
Ryzyko przerwy w wynajmie mieszkania oraz przerwy w opłacaniu czynszu najmu mogą ubezpieczyć wyłącznie osoby fizyczne, także te prowadzące działalność gospodarczą (to nie jest ubezpieczenie dla osób prawnych np. spółek).
Zakres ochrony
Ubezpieczenie obejmuje przede wszystkim:
- ryzyko przerwy w wynajmie mieszkania (gdy z przyczyn losowych mieszkanie zostanie uszkodzone na tyle, że najemca nie będzie mógł w nim mieszkać)
- ryzyko przerwy w opłacaniu czynszu (gdy najemca spóźni się z opłacaniem czynszu dłużej niż 30 dni; obejmuje czynsz najmu, czynsz administracyjny oraz koszty związane z użytkowaniem mieszkania: zużycia energii elektrycznej, gazu, wody, wywozu nieczystości)
Oprócz tego ubezpieczenie obejmuje:
- Ochronę prawną
- Odpowiedzialność cywilną
- Assistance domowe (opcja)
- Przedmioty szklane od stłuczenia (opcja)
- Ruchomości domowe (opcja)
- Mieszkanie – mury (opcja)
Co warto wiedzieć?
Przede wszystkim, dobrze przeczytaj opis produktu oraz tzw. OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia).
Wg mnie trzeba zwrócić uwagę na następujące elementy:
- Ubezpieczenie przerwy w opłacaniu czynszu najmu zadziała wyłącznie, gdy w ciągu 3 miesięcy przed zawarciem umowy ubezpieczenia najemca nie miał zaległości w zapłacie czynszu najmu z tytułu umowy najmu mieszkania wskazanego w umowie ubezpieczenia; przez zaległość w opłacaniu czynszu najmu rozumie się brak zapłaty czynszu najmu w terminie określonym w umowie najmu, nawet jeśli zaległość taka została opłacona. W dużym skrócie: zanim wykupisz to ubezpieczenie, sprawdź, czy najemca nie spóźnił się z czynszem przez ostatnie 3 miesiące nawet o jeden dzień.
- Ubezpieczenie przerwy w opłacaniu czynszu najmu będzie skuteczne tylko w przypadku tych najemców, którzy wynajmują mieszkanie przynajmniej 3 miesiące (czyli nie zadziała dla nowych najemców).
- PZU nie odpowiada również za szkody, jeżeli najem mieszkania służy innym celom niż zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych najemcy. Oznacza to, że wynajem mieszkania np. na biuro albo na cele mieszkaniowe, ale również na cele działalności gospodarczej najemcy, nie będzie objęty tym ubezpieczeniem.
- PZU nie odpowiada również za szkody, jeżeli umowa najmu mieszkania nie została zawarta na piśmie (wniosek: zawsze podpisuj umowę najmu w formie pisemnej – zakładam jednak, że to jest dla Ciebie oczywiste).
- Jeśli chcesz ubezpieczyć więcej niż jedno mieszkanie, dla każdego z nich wykup osobną polisę.
Jak wykupić?
Poniżej link, który możesz wykorzystać:
Informacje o ubezpieczeniu „Wynajem na gwarancji”
Uwaga: wykorzystaj przy zakupie kod rabatowy WYNAJMISTRZ (wielkimi literami!), żeby uzyskać dodatkową zniżkę!
Uwaga: otwarcie przyznaję, że powyższy odnośnik to link afiliacyjny, więc jeśli wykupisz polisę za jego pośrednictwem, ja uzyskam niewielką prowizję. Jeśli Ci to nie odpowiada, skorzystaj z innego źródła.
Jak zgłosić szkodę z polisy?
Szkodę może zgłosić zarówno ubezpieczony, jak i poszkodowany. Należy przygotować dane osoby ubezpieczonej (imię, nazwisko, numer polisy). Szkodę należy zgłosić w ciągu 7 dni od powzięcia informacji o zdarzeniu! Zgłoszenia można dokonać:
- w placówkach PZU
- na stronie internetowej: zgloszenie.pzu.pl
- pod numerem telefonu: 801 102 102 lub 22 566 55 55