Najprawdopodobniej
największe biuro rachunkowe

specjalizujące się
w rynku nieruchomości

Obsługujemy klientów
z całej Polski

oraz osoby mieszkające
za granicą

Stworzone i prowadzone
przez ludzi, którzy

sami inwestują
i działają na rynku nieruchomości

  • 3
  • 2
  • 1

Kogo obsługujemy?

Osoby fizyczne
Osoby fizyczne

prowadzące jednoosobową działalność gospodraczą

Spółki cywilne
Spółki jawne
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
Proste spółki akcyjne

(nowa forma dostępna od 1.07.2021)

Spółki komandytowe

Jakie rodzaje działalności
prowadzą nasi klienci?

  • wynajem
  • handel nieruchomościami (tzw. flipy)
  • usługi zakwaterowania (tzw. wynajem krótkoterminowy – wiemy, jak prawidłowo rozliczać przychody z Airbnb, Booking, Expedia itp.)
  • małą developerkę
  • podnajem
  • pośrednictwo nieruchomości
  • homestaging
  • inne związane z branżą nieruchomości

Wielu naszych klientów miesza powyższe rodzaje działalności, łącząc np. wynajem i podnajem z flipami albo wynajem długoterminowy z “krótkoterminowym” (usługami zakwaterowania), flipy z developerką. Wielu łączy nieruchomości z działalnością w innych branżach takich jak: informatyka, doradztwo biznesowe, usługi medyczne i wiele innych. Często nieruchomości są dla nich sposobem na stworzenie “tarczy podatkowej” obniżającej zobowiązania podatkowe w całej firmie. Obsługujemy także klientów spoza branży nieruchomości w ramach naszej Kancelarii Księgowo-Podatkowej Mistrz Podatków.

Kim są nasi klienci (przykłady)?

Właściciel kilku mieszkań, pracujący na etacie, który buduje swoją wolność poprzez regularne kupowanie kolejnych mieszkań na wynajem

Właściciel kilkunastu mieszkań, wynajmujący je w ramach działalności gospodarczej, prowadzący równolegle działalność w innej branży. Mieszkania na wynajem, poza budowaniem majątku, spełniają rolę “tarczy podatkowej”

Inwestor robiący “flipy” czyli prowadzący handel mieszkaniami: wyszukuje okazje rynkowe, kupuje, remontuje i sprzedaje z dużym zyskiem (kilka – kilkanaście transakcji rocznie)

Inwestor specjalizujacy się w transakcjach na rynku pierwotnym, handlujący mieszkaniami od developerów na kilka sposobów (cesje, kupno-sprzedaż bez remontu lub kupno-sprzedaż z remontem pod klucz)

Sp. z o.o. prowadząca handel mieszkaniami za pieniądze własne oraz swoich udziałowców (inwestorów zewnętrznych)

Sourcer, które wyszukuje okazje rynkowe, a następnie prowadzi transakcje we współpracy z inwestorami pasywnymi

Developer budujący małe osiedla domków i segmentów na sprzedaż

Inwestor zarządzający (poprzez umowy najmu) kilkunastoma apartamentami na wynajem “krótkoterminowy” w mieście z dużym ruchem turystycznym

Inwestor prowadzący podnajem kilku mieszkań na cele mieszkaniowe (wynajmuje większe mieszkania od właścicieli i wynajmuje każdy pokój osobno, z dużym zyskiem)

Spółka z o.o., należąca do dwóch inwestorów, prowadząca podnajem kilkunastu mieszkań na cele mieszkalne, a w sezonie turystycznym wykorzystująca je w celu świadczenia usług wynajmu “krótkoterminowego” (usług zakwaterowania)

Sp. z o.o. prowadząca podnajem mieszkań oraz zarządzanie najmem

Pośrednik nieruchomości, wystawiający faktury za swoje prowizje, ale także handlujący mieszkaniami samodzielnie

700

obsługiwanych klientów

40

osób w naszym zespole

2

piętra zajęte w biurowcu na Żoliborzu

Jak działamy?

Działamy na terenie całej Polski, więc Twoja lokalizacja nie ma znaczenia. Obsługujemy także osoby mieszkające za granicą, ale inwestujące w Polsce
Każdy nasz klient ma przydzielonego dedykowanego księgowego lub księgową, który ma wsparcie koordynatora zespołu oraz zarządu firmy
Obsługujemy klientów zdalnie poprzez mail, telefon i systemy informatyczne
Pracujemy na dokumentach elektronicznych tj. przesyłasz do nas pliki elektroniczne w wygodny dla Ciebie sposób (mailowo lub poprzez współdzielony folder/aplikację)
Podpisujemy z klientami umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia tj. nie wiążemy klientów z nami przy pomocy terminowych umów, a przy pomocy satysfakcji i zadowolenia
Oferujemy również wsparcie w rejestracji działalności, spółki oraz doradztwo podatkowe (poprzez naszą spółkę doradztwa podatkowego)

Nasz zespół

Obecnie nasz zespół to 40 osób, a o rozwój firmy dbają przede wszystkim:

Grzegorz Grabowski

Założyciel i współwłaściciel naszej kancelarii. Autor bloga Wynajmistrz.pl – serwisu o wszystkim, co jest związane z nieruchomościami i ich wynajmem na długi i krótki termin, flipami, podnajmem, z naciskiem na informacje praktyczne, ułatwiające życie inwestorom. W ramach bloga prowadzi też podcast. Autor kursu video o rozliczaniu najmu, kursu video o rozliczaniu podnajmu, pomysłodawca i organizator szkolenia “Handel mieszkaniami”, “Jak zarabiać na wynajmie krótkoterminowym” oraz “Opodatkowanie nieruchomości”.

Autor książki “Podatek od najmu i rozliczenia z najemcami. Poradnik w 100% praktyczny“, która rozeszła się już w nakładzie dużych kilkunastu tysięcy egzemplarzy. Prowadzi wykłady i szkolenia na temat rozliczania najmu, podnajmu, zakwaterowania i handlu mieszkaniami. Jest członkiem założycielem, a także ekspertem od rozliczeń podatku od najmu i rozliczeń z najemcami Stowarzyszenia Właścicieli Nieruchomości na Wynajem “Mieszkanicznik”. Pełnił także rolę członka zarządu oraz członka komisji rewizyjnej stowarzyszenia. Sam inwestuje w mieszkania na wynajem w Warszawie i Łodzi, wynajmowane w całości oraz na pokoje. W swojej historii inwestora przeszedł również przez apartament na wynajem krótkoterminowy w Zakopanem, flipy oraz podnajem długoterminowy.

Marek Golec

Współwłaściciel naszej kancelarii. Autor bloga mistrzpodatkow.pl. Absolwent ekonomii i finansów międzynarodowych uczelni Université Sorbonne Paris Nord we Francji. Doradca podatkowy (numer wpisu 13709) z niesamowitym doświadczeniem w rozliczaniu praktycznie każdej działalności nieruchomościowej. Ponadto jego specjalizacją są podatkowe aspekty związane z samochodami wykorzystywanymi w firmach. Pomaga przedsiębiorcom w doborze właściwej formy działalności pod kątem rodzaju prowadzonego biznesu.

Oprócz ogromnej wiedzy podatkowej, inwestuje w nieruchomości i jest przedsiębiorcą.
Co ważne, mówi o podatkach naprawdę prostym językiem, rozumiejąc biznesy klientów i uczestników szkoleń.

Danuta Byrka

Prezes zarządu naszej kancelarii. Absolwentka Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na kierunku ekonomia w zakresie finansów, rachunkowości, ubezpieczeń i bankowości. Swoje doświadczenie zdobywała w trakcie wieloletniej pracy w obszarze księgowości, podatków, kadr i ubezpieczeń, co jest również jej pasją. Wiedzę nieustannie uzupełnia uczestnicząc w różnych szkoleniach branżowych. Inwestuje w mieszkania na wynajem i z myślą o przyszłości.

W naszym biurze wspiera między innymi dział szkoleniowy w podnoszeniu kwalifikacji współpracowników oraz udziela wszystkim stałej pomocy w kwestiach merytorycznych.

Anna Szczodrowska

Wiceprezes zarządu naszej kancelarii.  Absolwentka Międzywydziałowych Studiów Gospodarki Przestrzennej w SGGW oraz Podyplomowych Studiów Rachunkowości w SGH w Warszawie. Dzięki kierunkowemu wykształceniu zdobywała zarówno wiedzę o gospodarowaniu nieruchomościami, jak i tę dotyczącą księgowości oraz podatków.

Wieloletnia praca w Wynajmistrzu to z kolei przygoda, która pozwoliła tę wiedzę rozwijać w praktyce oraz zmotywowała do podjęcia własnych działań w zakresie inwestowania w nieruchomości.

Dlaczego My?

Mamy ambicje być biurem rachunkowym z wartością dodaną:

Znamy się na księgowości i podatkach w branży nieruchomości i wiemy, jak te nieruchomości prawidłowo dla Ciebie rozliczać (tak, wiemy, to niby jest standardem w każdym biurze, ale nieruchomości mają bardzo dużo niuansów księgowych)1
Znamy się na biznesie naszych klientów i często pomagamy nie tylko w kwestiach księgowych (po prostu mówimy Twoim językiem)2
Ciągle staramy się optymalizować procesy księgowe naszych klientów oraz nasze (np. poprzez importy danych z systemów i banków naszych klientów)3
Udostępniamy naszym klientom narzędzia np. program do fakturowania, przetestowany w branży nieruchomości, a także różne instrukcje i wskazówki4
Współpracujemy i polecamy sprawdzonych partnerów np. kancelarię prawną, doradcę kredytowego, firmy zarządzające najmem, firmę remontową, firmę szkoleniową5
Uczestniczymy w branżowych wydarzeniach, organizujemy i prowadzimy szkolenia dotyczące nieruchomości, ciągle nawiązujemy kontakty z nowymi partnerami, którzy mogą pomóc naszym klientom6

Pytania i odpowiedzi

Pytania, które najczęściej dostajemy od klientów (i nasze odpowiedzi na nie)

Czy obsługujecie inne branże niż nieruchomości?

W ramach kancelarii księgowo-podatkowej Wynajmistrz.pl skupiamy się na branży nieruchomości, ale rozliczamy także podmioty prowadzące działalność w innych branżach, które łączą to z działalnością w branży nieruchomości. Klientów spoza branży nieruchomości obsługujemy natomiast w ramach naszej Kancelarii Księgowo-Podatkowej Mistrz Podatków.

Podejmujemy się współpracy tylko, jeśli jesteśmy pewni, że Cię dobrze obsłużymy. Jeśli przyjdziesz do nas z czymś, na czym się nie znamy np. biznes importu win, otwarcie się do tego przyznamy.

Ile kosztują Wasze usługi?

Oczywiście, cena obsługi księgowej zależy od szczegółów, ale przykładowe stawki są następujące:

  • Najem prywatny (rozliczanie wynajmu mieszkań): 200 zł (do 10 zapisów)
  • Księgowość działalności gospodarczej (KPiR): 350 zł (do 15 zapisów)
  • Księgowość działalności gospodarczej (ryczałt): 250 zł (do 10 zapisów)
  • Księgowość dla spółki z o.o. (pełna księgowość): 800 zł (do 10 zapisów)

Powyższe kwoty to stawki miesięczne netto (czyli należy do nich doliczyć 23% VAT)

Po wypełnieniu formularza kontaktowego na dole strony otrzymasz od nas mailem szczegółowy cennik.

 

Czy w ramach usługi księgowej zapewniacie doradztwo?

Na bieżące pytania dotyczące Twojego rozliczenia odpowiada oczywiście księgowa lub księgowy prowadzący Twoje sprawy, koordynator zespołu lub członek zarządu naszego biura. Możemy zapewnić również doradztwo (w ramach usług naszej spółki doradztwa podatkowego), niemniej nie wchodzi ono w zakres usługi księgowej (to są dwie odrębne usługi). Pozwól, że wytłumaczymy to w ten sposób: opieka księgowa to jak prowadzenie Czerwonego Kapturka przez las. Naszym zadaniem jest zrobić to tak, żeby nie zjadł go zły wilk – czyli tak prowadzić Twoją księgowość, by krzywdy nie zrobił Ci urząd skarbowy. Jeśli jednak chciałbyś porozmawiać o tym, jakie są rodzaje lasów, do którego iść najlepiej i który płaszczyk założyć, prosisz nas o dodatkową poradę. Wtedy my poprosimy Cię o odrębne wynagrodzenie.

Czy możemy się spotkać i porozmawiać o współpracy?

Bardzo lubimy spotykać się z ludźmi, zwłaszcza z tymi, którzy zajmują się nieruchomościami (bo sami się nimi również zajmujemy). Niemniej, nasze doświadczenie mówi nam, że każde spotkanie w temacie współpracy praktycznie od razu przeradza się w konsultację, podczas której analizujemy sytuację podatkową klienta. Z tego powodu wolimy się od razu umawiać na konsultacje.

W jaki sposób mogę się umówić na spotkanie-konsultację?

Pod tym linkiem (umowkonsultacje.pl)​ znajdziesz wszelkie szczegóły: jak i na kiedy możemy się umówić. Pamiętaj, że odległość (czyli fakt, że mieszkasz w innym mieście) nie ma znaczenia, bo zawsze możemy się umówić na “spotkanie” przez telefon, Zoom , Skype lub inny komunikator.

Czy macie biura w innych miastach niż Warszawa?

Kładziemy duży nacisk na wymianę wiedzy w ramach naszego zespołu i mamy jedno biuro, w którym regularnie wszyscy się spotykamy (tak się zdarzyło, że padło na warszawski Żoliborz). W wyniku zmian spowodowanych przez pandemię duża część naszego zespołu pracuje zdalnie lub hybrydowo. Nie przeszkadza nam to jednak obsługiwać klientów z całej Polski oraz z zagranicy. Współpracujemy z nimi przez telefon, e-mail, współdzielone foldery/aplikacje. Naszym zdaniem, współpraca zdalna jest, tak naprawdę, standardem w branży księgowej. Decyzja, czy zaakceptujesz tę formę współpracy, należy jednak do Ciebie.

Jak wygląda współpraca?

Kontakt z naszymi klientami odbywa się głównie mailowo, telefonicznie, a w razie potrzeby zapraszamy także do naszego biura na warszawskim Żoliborzu. Na początku miesiąca przesyłasz do nas elektronicznie dokumenty (ich skan) za poprzedni miesiąc, my robimy rozliczenie i przesyłamy Ci je wraz z informacją o tym, jakie podatki i na jakie konto należy zapłacić (choć mamy nadzieję, że będą one jak najmniejsze). Dbamy też o to, żebyś w odpowiednim momencie przelał składki do ZUS. Oczywiście, robimy też rozliczenia roczne, a także wysyłamy w Twoim imieniu wszelkie dokumenty do ZUS, deklaracje, zeznania i JPK do fiskusa.

Jak mogę przekazywać dokumenty do księgowania?

Przekazywanie dokumentów odbywa się elektronicznie. Wysyłasz do nas skany mailowo lub poprzez współdzielony folder/aplikację.

Czy pomagacie w rejestracji działalności gospodarczej lub w założeniu spółki?

Napisz do nas, to prześlemy Ci wskazówki, jak naszym zdaniem najlepiej zarejestrować działalność gospodarczą. W przypadku, gdy zakładasz spółkę, możemy Cię wesprzeć w tym procesie. Napisz do nas na wynajmistrz@wynajmistrz.com lub wypełnij formularz kontaktowy na dole strony.

 

Ok, jestem zdecydowany na rozpoczęcie współpracy, jak możemy to zorganizować?

Napisz do nas na wynajmistrz@wynajmistrz.com​, zadzwoń na 22 201 33 22 (pon.-pt. 8:00-16:00) lub wypełnij formularz kontaktowy na dole strony, to prześlemy Ci listę informacji i dokumentów, których potrzebujemy do przygotowania umowy oraz rozpoczęcia współpracy.

Skontaktuj się z nami

Chcesz otrzymać szczegółową ofertę wraz z cennikiem? Chcesz zadać pytanie dotyczące współpracy? A może chcesz rozpocząć współpracę? Wypełnij formularz poniżej, a otrzymasz automatycznie mailem szczegółowy cennik. Jeśli dokładniej opiszesz swoją sprawę/pytanie, ktoś z naszego zespołu skontaktuje się z Tobą w ciągu najbliższego dnia roboczego.

Kancelaria Księgowo-Podatkowa
Wynajmistrz.pl

(usługi są świadczone przez TWR Sp z o.o.)

Juliusza Słowackiego 16/18, szóste piętro
01-627 Warszawa
tel. +48 22 201 33 22 (pon.-pt. 8:00-16:00)
e-mail: wynajmistrz@wynajmistrz.com  

Przesyłając dobrowolnie moje dane oświadczam, że zostałem poinformowany, iż:
a) administratorem danych osobowych w zakresie objętym powyższym formularzem jest TWR Sp. z o.o. posługująca się numerem NIP 1182072157 z siedzibą przy ul. J.Słowackiego 16/18 w Warszawie,
b) moje dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z przedstawieniem oferty,
c) mogę żądać od administratora danych osobowych informacji o treści dotyczących mnie danych oraz żądać ich poprawiania,
d) na warunkach określonych w przepisach regulujących zasady przetwarzania danych osobowych mogę żądać zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych oraz zgłosić sprzeciw wobec ich przetwarzania.