Kupujesz mieszkania, a potem sprzedajesz z zyskiem?

Na pewno doskonale wiesz, że taką działalność należy opodatkować. Czy na pewno robisz to prawidłowo?

Kiedy handel nieruchomościami staje się działalnością gospodarczą?

Czy można robić flipping (czyli handel nieruchomościami) bez zarejestrowania działalności gospodarczej?

W jaki sposób prawidłowo opodatkować dochód ze sprzedaży nieruchomości?

Czy sprzedaż mieszkania podlega VAT?

Te i inne pytania będą tematem szkolenia, organizowanego przez serwis Wynajmistrz.pl.

Kiedy: środa, 16 kwietnia 2014 roku, godz. 17.00 – 21.00.

Gdzie: Warszawa, ul. Piękna 24/26a lok. 1 (Cube Centre – mapa)

Prowadząca: Stella Brzeszczyńska - prawnik i doradca podatkowy, specjalizująca się w rynku nieruchomości.

Stella Brzeszczyńska od 2005 roku prowadzi Kancelarię Doradztwa Prawnego i Podatkowego specjalizującą się w obsłudze rynku nieruchomości. Jest autorką wielu publikacji prasowych oraz książek z zakresu prawa podatkowego, w tym m.in.: Opodatkowanie obrotu nieruchomościami, Nieruchomość w firmie, Umowy w obrocie nieruchomościami, Nieruchomości. Aspekty podatkowe i cywilnoprawne. Jest także członkiem kolegium redakcyjnego Monitora Podatkowego. Stella Brzeszczyńska jest doświadczonym wykładowcą, m.in. prowadzi wykłady na Podatkowym Studium Podyplomowym na SGH. Ponadto prowadzi szkolenia dla biegłych rewidentów, księgowych, doradców podatkowych, notariuszy, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz dla zarządców nieruchomości.

 

Agenda szkolenia:

I. PODATEK DOCHODOWY
1. Prywatny obrót nieruchomościami
1.1. Przychody i koszty uzyskania przychodu w prywatnych transakcjach
1.2. Zasady i zakres zwolnienia od podatku
a) własne cele mieszkaniowe
b) spłata kredytu

2. Kryteria ustalenia granicy między prywatnymi transakcjami a działalnością gospodarczą

3. Nieruchomości w działalności gospodarczej
3.1. Zbycie środka trwałego a wpis do ewidencji
3.2. Zbycie środka trwałego a charakter mieszkalny
3.3. Nieruchomość jako towar handlowy
3.4. Aport nieruchomości

II. PODATEK VAT
1. Opodatkowanie prywatnych transakcji w świetle wyroku ETS
1.1. Prywatne transakcje a powtarzalność działań
1.2. Zarząd własnym majątkiem – orzecznictwo sądów
1.3. Definicja podatnika i działalności gospodarczej

2. Podatek VAT na rynku nieruchomości
2.1. Nowa data powstania obowiązku podatkowego
2.2. Nowa definicja podstawy opodatkowania
2.3. Faktury – obowiązkowe i na żądanie
2.4. Aporty nieruchomości – VAT i PCC

3. Dostawy nieruchomości zwolnione od VAT
3.1. Pierwsze zasiedlenie
3.2. Brak prawa do odliczenia VAT
3.3. Tereny budowlane

4. Niskie obroty – zmiany wprowadzone w roku 2014
4.1. Limit obrotów a transakcje na rynku nieruchomości
a) sprzedaż nieruchomości
b) najem nieruchomości
4.2. Spis z natury – zmiana przepisów

5. Rozliczenie podatku VAT naliczonego przy zakupie i budowie:
5.1. Data odliczenia – zmiany na rok 2014
5.2. Korekta podatku naliczonego

6. Czynności zwolnione a korekta podatku odliczonego
6.1. Zmiana przeznaczenia środka trwałego
6.2. Zmiana przeznaczenia towaru handlowego

 

CENA: 369 ZŁ BRUTTO (300 ZŁ + VAT)

 

Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu, wystarczy:

  • Wypełnić formularz zamieszczony poniżej.

  • Dokonać wpłaty odpowiedniej kwoty na konto:

58 1140 2004 0000 3502 7426 7738
Simplexity Grzegorz Grabowski
Tczewska 4a/70
01-674 Warszawa

W tytule przelewu wstaw KONIECZNIE: „SZKOLENIE Imię Nazwisko i adres e-mail”

FORMULARZ JEST NIEAKTYWNY, PONIEWAŻ SZKOLENIE JUŻ SIĘ ODBYŁO. PEŁNA SALA POKAZAŁA BARDZO DUŻE ZAINTERESOWANIE TYM TEMATEM.

CHCESZ WIEDZIEĆ, KIEDY BĘDZIEMY ORGANIZOWAĆ KOLEJNE SPOTKANIE? ZOSTAW NAM SWÓJ E-MAIL POPRZEZ WYPEŁNIENIE PONIŻSZEGO FORMULARZA:

Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z dokonaniem rezerwacji. Dopiero dokonanie wpłaty (wraz z wypełnieniem formularza) oznacza rezerwację miejsca na szkoleniu.

W celu zapewnienia odpowiedniej jakości szkolenia oraz komfortu uczestników, liczba uczestników jest ograniczona.

Rezygnacja jest możliwa wyłącznie w formie pisemnej:

  • na 15 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – nie zostanie pobrana opłata (zwrot wpłaty w 100 %),
  • na 8-14 dni przed szkoleniem– zostanie pobrana opłata w wys. 50 %,
  • na 0-7 dni przed szkoleniem – zostanie pobrana opłata w wys. 100 %.

Brak pisemnej rezygnacji i nie wzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z:

Grzegorz Grabowski, wynajmistrz@wynajmistrz.pl